A Leideni Egyetem egyik tudománykommunikációs kurzusa (az On being a scientist) olyan filozófiai és etikai kérdésekkel foglalkozik, mint például hogy mi is a tudomány, mihez vezet a "publish or perish" rendszer, mi számit szellemi tulajdonnak a tudományban, de előkerülnek olyan témák is, hogy kell-e egy kutatónak a szociálisan aktivnak lennie, vagy elég, ha csak kutat, illetve milyen hatása van a tudománynak a társadalomra. A kurzus során a klasszikus egyetemi előadásokkal ellentétben az órák egy-egy filmrészlet levetitésével kezdődnek, majd az adott epizódot tárgyalják ki a diákok az előadó vezetésével.
A film, amiből a részleteket levetitik, az On being a scientist egy játékfilm, profi szinészekkel, profi filmes gárda készitette, mondjuk filmes körökben igencsak alacsony költségvetésből. Ám a célközönsége nem az átlagos moziközönség, hanem, ami igencsak forradalmi változásnak számit, a kurzus jelenlegi és jövőbeli hallgatói (az On being a scientists nemsokára elérhető lesz online kurzusként a Courserán).
Hogy miért forgattak le egy komplett játékfilmet csupáncsak hallgatóknak a tudomány etikai kérdéseiről? Bas Haring, a projekt koordinátora, és a kurzus egyik előadója szerint ez egy kisérlet része, szerették volna kipróbálni, hogy a játékfilm hogyan működik a klasszikus egyetemi oktatás keretei között. Eddigi tapasztalataik alapján a film nagyon is jól alkalmazható gondolatébresztőnek, vitainditónak.
A film amúgy online mindenkinek elérhető, bármilyen oktatási célra felhasználható.